Statuten & Huishoudelijk reglement
Alcoholbeleid bij DOT Oss (09-01-2014)
Naar aanleiding van vragen op de laatste Algemene Leden Vergadering omtrent onduidelijkheid van hoe we hier bij DOT precies mee om (moeten) gaan hebben we als bestuur beloofd hierop terug te komen met duidelijke regels. Afgelopen jaren was het soms onduidelijk wanneer wel en wanneer geen alcoholhoudende dranken mogen worden geschonken wat soms tot discussies heeft geleid.
Het volgende is besloten:
We zullen uiteraard de geldende wettelijke regels hanteren dus personen vanaf 18 jaar mag men alcoholische dranken schenken. Daarnaast zullen we geen tijden met een schenkverbod voor alcoholische dranken meer hanteren,
er mag dus tijdens jeugdwedstrijden en activiteiten ook volgens de wettelijke regels geschonken worden. Ook in de “gedragsregels” zoals we die bij DOT kennen en die tijdens een eerdere ALV zijn besproken zijn de normen en waarden die we graag binnen DOT willen hanteren vastgelegd. Deze zijn ook op onze website te vinden en te downloaden. Wij hopen dan ook dat een ieder verstandig omgaat met het nuttigen van alcohol en we zijn met zijn allen ook verantwoordelijk voor het gedrag van jezelf en alle andere leden. Spreek elkaar aan op wangedrag en wij als bestuur zullen dan ook de afgesproken regels en eventuele maatregelen naleven.
We willen graag 2 regels nogmaals benadrukken:
We hopen dat hiermee de regels weer duidelijk zijn afgesproken. Er is tenslotte ook nog nooit wat voorgevallen dus laten we met zijn allen zorgen dat we de gezellige vereniging blijven die we zijn.
De spelregels voor de club:
Op het commissie-overleg in februari 2012 zijn een aantal zaken besproken m.b.t. het verplichte takenschema en we zullen dan ook proberen ons daar zoveel mogelijk aan te houden:
Spelregels verplichte taken voor alle junioren en senioren: (01-01-2018)
Zoals we allen weten bestaan er binnen DOT Oss geen betaalde krachten, alle bestuur- en commissiefuncties worden op vrijwillige basis uitgevoerd. Deze vrijwilligers staan klaar voor alle andere leden om het reilen en zeilen van onze vereniging zo soepel mogelijk te laten verlopen. Ook degenen die het takenschema maken zijn vrijwilligers, zij offeren een aantal avonden op om een zo goed mogelijk schema samen te stellen wat niet altijd een eenvoudig werkje is.
Als het schema klaar is, is hun werk gedaan, daarna is het aan de leden om de taken uit te voeren en onderling te ruilen als men op de ingedeelde datum niet kan. Afschrijven bij de samenstellers van het schema of bij bestuursleden is dus niet mogelijk.